Saturday, June 12, 2010

QUILTING AGAIN.......

En ny quilt er begynt, tenkte jeg skulle få tømt resteboksen min...
                               I am working on a new scrapquilt, trying to empty my scrapbox....

Mange små firkanter og trekanter skal bli til et teppe som er kalt "Texas two step"
                     Many tiny squares and triangles will turn into a quilt called "Texas two step"


Det blir en del lilla i teppet, ikke akkurat min favoritt farge, men det er nok grunnen til at det var en del i resteboksen...
A lot of purple, it is not my favorite color, but that is probably the reason why it was in the scrapbox..

Jeg fant "quiltblokken" her. Man kan lage firkanter og trekanter den størrelsen man vil. Min quiltblokk som du ser den på bildet her er 6,5"
I found the quiltblock her. You can make the halfsquare triangles and fourpatches the size you want. My quiltblock as you see it in the picture here is 6,5"

Min neste quilt vil bli denne:
My next quilt is this one:

Da vil jeg bruke rester fra min "Thimbleberries" boks,
nå tilbake til jakkestrikking!
For this one I will use scraps from my "Thimbleberries" box,
now, back to my jacket knitting"

GOD HELG!

11 comments:

randi K design said...

Hvor faar du alt det overskuddet fra? Wow, flotte quilter! Det der kan du!

Rigmor said...

oi oi! For ett arbeid. tenk å kunne slikt! Dette blir flott!
Kos deg i helga! Akkurat nå misunner jeg 40 grader. kunne iallfall titte ut døren inni mellom uten jakke, og en vind som blåser håret til alle kanter!

Fidus said...

Så flott quilt! Min mor er en dreven symaskinsvinger, jeg enge ren del eter der, kan man si. Herlig med tomater og flott vær. Her er det litt mer ustabilt, med fare for regn. Men vi skal nok få oss en tur ut fordet- sånn regnluft er bare herlig å gå ute i.

Laila said...

Hei.
Takk for tipset-- flere som skulle ha jobba mere med reste boksen. Tror quilten din blir flott.
Fortsatt god helg :-)

Ingrid said...

Så spennende!
Kjempeflink er du! Skulle ønske jeg hadde slike evner!!

Rita said...

Det blir nok et fint teppe, lilla synes jeg er en fin farge.
Spennende prosjekt du har for tur etterpå også.

siddisisalou said...

Wow !!!! For et mot å sette i gang med det store arbeidet. Gleder meg til å få se resultatet

Crinoline said...

Takk for hyggelig hilsen. Teppet vil bli flott.Skulle ønske jeg kunne quilte....Ønsker deg en fin uke.

Sologbolig said...

Å dette blir flott.Eit stort tålmodighetesarbeid. Ønsker deg ein fin mandag og mange takk for hilsen i bloggen min. Klem fra Sigfrid

Ruth Bernssen Bø said...

Ein fin måte å få brukt opp stoffrestane på.

Eg vil ynskja deg ein fin dag.

Nina said...

Du e flinke, kjempeflott quilt:-)