Sunday, October 28, 2007

Halloween week!


The weather is beautiful and will hopefully stay like this for the whole Halloween week! Nice to open the windows and let some fresh air in.


I have been travelling this week, flying for nearly 10 hrs. I brought this sweater, Klaralund, that I just had started and it was a perfect travel knit. I finished it on the plane. I used nearly 6 skeins of Noro, Silk Garden Lite and needles nr. 5.


I also made this scarf, it will be a Christmas present for a young man. It is very nice and soft, made of Misti Alpaca, hand dyed, 4 ply.


Finally, the wall hanging is done and ready to go to my "quilting lady" to be machine quilted!

16 comments:

Faith said...

wow that jumper looks awesome I love the colours. i can never ever find any patterns for big ladies like myself though I am not a good knitter Id have to pay for someone to knit for me.
I love your quilt.
We could do with some sunshine here at the moment. Its just fierce wind and rain when I look outside my window.

Yvonne said...

Such nice things you make. I love your wallhanging.
Yvonne
www.fjellvang.no/quilt

Hilde C. said...

Så flott Klaralund ble, og skjerfet har de nydeligste farger, akkurat slik jeg liker det :-)

Hege said...

Klara Lund er flott! Og skjerfet og quilten også! Du har jamen vært produktiv! :)

Kreoline said...
This comment has been removed by the author.
frksnupp said...

Kjempefin Klaralund! Jeg visste at du var fra Stavanger, men ikke at du var på ravelry. Skal legge deg til når jeg sjekker sida seinere i dag (nå må jeg lese...=/ ). Koselige gresskar også, forresten! Jeg har lyst å kjøpe et, men her bøtter det ned, så jeg er redd det vil råtne...ha en fin dag!

Andrea said...

Hei hei. Så mye nydelig du har laget nå. Alltid koselig å titte innom her, alltid så mye fint du har laget. Ja, det er Halloween der over havet. Mye mer populært der enn det er her i lille Norge. Så kos dere så mye med Halloween og han en kjempe fin uke... Klem

Cordula Klöfkorn said...

Thank you for visiting my blog. So I found yours. You have sewn wonderful quilts. My favorites are the cowboyquilt and the "norwegian style". I wish you a happy halloween week, perhaps you visit the quilt festival? One from my little quilts is also there, say hello ;-))
greetings from cologne, Germany

Margrethe said...

Jeg vil gjerne bytte bort høstværet mitt mot ditt Houstonvær :) Skjerfet ble nydelig og Klaralund er lekker!

Anonymous said...

Å så nydelig Klaralunden din ble! Hvilket nummer har den fargen?

Siddis back home said...

Garnet er Silk Garden Lite, farge 2030. Igår fant jeg et annet garn tilsvarende Noro, til halve prisen, Plymouth yarn, det heter Boku. Skal bli spennende å prøve det.

Anonymous said...

Så masse flott du har laget!! Får veldig lyst på Noro når jeg ser den genseren...veldig fin!!!

men saken er at jeg her en dag bar en koffert...en stor koffert...med litt av garnlageret mitt i... og så tenkte jeg: ooops, her var det visst en del...

Ja, så nå skal jeg slanke...
Hvis jeg får til...

Takk for koselig kommentar hos meg forresten:-D

Anonymous said...

Flotte arbeider - imponerende! Takk for titten :-)

LivM said...

Nydelig skjerf du har laget. Ellers mye flott på bloggen din som jeg fant via Heges blogg.

Anonymous said...

Takk for koselig kommentar paa bloggen min :) Tok meg litt tid aa svare, jeg driver fortsatt og finner ut av alle disse bloggegreiene.

Kreoline said...

Takk Hanne, ha en kjempefin helg du også, nå venter vi bare på snøen, her er det 1 grad, uff jeg gruer meg. Her er det villa gjennomtrekk, holder på i kjelleren, ser frem til den blir ferdig så det blir litt varme hos oss. Sa til T. i dag at jeg ser frem til det blir minus 15, ha,ha, da flytter jeg på hotel. Klem fra Mona.